Tips : Perkara Yang Perlu Diberi Perhatian Dalam Menggunakan Churp - Churp !!

 

                                   
                                    (Diharapkan korang baca dengan teliti ya?)




 Okeyy , bagi newbie yang belum tahu apa itu churp - churp boleh KLIK SINI CEPAT !!
Bagi yang belum daftar pula , korang boleh daftar megikut TUTORIAL INI . Sye ada tunjukkan cara nya .


Okey . Sekarang pula ? Apa yang Lyssa nak ketengahkan kali ini , mengenai perkara yang perlu korang BERIKAN SEPENUH PERHATIAN dalam menggunakan Churp - Churp . Korang jangan ingat Churp - churp ni mudah untuk kita dapat earning yang banyak .. Memang susah . Kalau korang ni jenis yang aktif untuk mengiklan dan seorang yang tidak mudah berputus asa , insyaAllah sye jamin ! Dari hari ke hari earning korang akan meningkat . 


Macam sye . sye tak pernah berputus asa dan rajin mengiklan kan kempen sye . So , korang pun kenalah buat macam tu untuk mendapatkan hasil yang lumayan . Tapi , perlu diingat . Churp - churp ni juga ada "PANTANG LARANGNYA" . Bukan setakat orang baru lepas beranak saja yang ada pantang larang tau ? hehe . Churp - churp pun ada ! :


Tersangat lah penting dan sye harap korang baca satu persatu APA YANG BOLEH dah APA YANG TIDAK BOLEH dalam menggunakan Social Sharing Churp - Churp ini . Walaupun Social Sharing Churp - Churp ni sudah lama dan semakin diguna pakai oleh orang ramai , tetapi masih lagi ada yang TIDAK PAHAM BAHASA (bagi ayat kasar) / Tidak tahu menggukannya dengan betul dan beretika ! Korang tolong baca dan pahamkan ye ?


APA YANG BOLEH KITA LAKUKAN UNTUK SHARE KEMPEN/IKLAN


1. Kita boleh Share kempen kita melalui WALL FACEBOOK KITA SENDIRI !

Oke , sye bagi contoh lah dekat bawah ni . Korang tengok cara sye share dekat wall Facebook sye . Mana tahu , ianya boleh dijadikan contoh pada korang kelak :

                                                         

2. Kita juga boleh Share dekat FANPAGE FACEBOOK KITA SENDIRI !

Contoh seperti di atas . Tengok ni , sye share macam mana :

                                                                            

3. Share Kempen di TIMELINE TWITTER kita sendiri !

Korang ada Twitter tak ? sye pasti ramai jugak yang dah ada sekarang kan ? Kalau dah ada tuh , bertuah lah , sebab korang boleh jugakk share dekat TWITTER korang sendiri . Like :



4. Korang juga boleh SHARE kempen korang di laman social yang lain . 

Contoh Social Network yang lain , Blog , Friendster , Myspace , Forum , Youtube . Dan Macam - Macam lagi lahhh :D Okeyy , untuk blog , korang boleh tempek jenis iklan yang korang suka . Korang ikot je TUTORIAL INI . Sye ada ajarkan !


Okeyy .... Sekarang pulakk ??


APA YANG TIDAK BOLEH KITA LAKUKAN UNTUK SHARE KEMPEN/IKLAN


1. Jangan sama sekali korang SPAM !!!!

Haaaaa . Benda ni lah yang selalu sye nasihatkan dekat orang . Jangan SPAM !! Jangan SPAM !! Jangan SPAM !! Tak paham ke ? Ishk# Korang tahu ke , hape benda SPAM ni ?? Memang teruk padahnya , kalau korang suka sangat SPAM link yang korang nak orang lain Klik tuhh . Memangg teruk ! Okeyy , sye bagi contoh lah , apa benda SPAM ni :



Ok . Jangan sesekali , korang buat macam ni  . Maksud sye . Korang TIDAK BOLEH share link kempen korang tu , di FACEBOOK ORANG LAIN , di GROUP DI FACEBOOK , di FANPAGE ORANG LAIN , di TWITTER ORANG LAIN , di FORUM dan sebagainya ... 


Tolong lah jadi Chuppers yang bertanggungjawab . Okey ? Nak tahu tak , apa akibatnya kalau korang SPAM LINK korang tuu ? Kalau korang nak tahu , bila korang buat macam itu , earning korang TIDAK akan dikreditkan masuk untuk jumlah Churp - Churp korang tu taww ? 


Paling memeritkan lagi , jika pihak churp - churp ada menerima sebarang laporan mengenai SPAM LINK , mereka akan menghantar emel amaran dekat korang . Jika korang masih berdegil dan masih buat SPAM , Churp - Churp korang akan digantung . Makna kata , korang dah tak boleh guna Churp - Churp korang dahh . Paham tak ?


* Itu sahaja lah yang sye nak share sedikit dekat korang . Nantikan Tips Churp - Churp yang lebih menarik  di lain entry.

Sekian :)





Credit by : Lyssa Faizureen






                Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Qis ! Komen Kalau Suka !









1 orang nak tahu RAHSIA Qis:

Unknown said...

mm2 kdg2 kite x taw yg kite post2 tu x boleh..ish2..

HERBALIFE FORM !! ( for series buyes )

Name:
Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kedah
Perlis
P.Penang
K.Terengganu
Kelantan
Bangi
Kajang
Sri Kembangan , Serdang
Johor
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Extra income
Improve healthy
Improve energy
Improve prob skin
extradionary

Extra information that can help me to guide you.

This online form was provided by Freedback.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...