BAHAYA KEPAK AYAM-bukan hanya untuk wanita sahaja tetapi untuk semua manusia.





                                                                             


Bismillah...


Pada sesiapa belom tahu menahu tentang kisah ini..jom kte beramai-ramai baca kisah ini..Jom terjah entry ini kawan-kawan blogger kusayangi..hehe..entry kali ini bukan sebarang entry yang dibuat sambil lewa tetapi kena alert ! Sye ingin kongsikan entry ini tentang bahayanya kepak ayam ini pada wanita & bukan hanya untuk wanita serta untuk semua manusia..sye amik sedikit information daripada Ustaz Nasir tentang kisah entry ini pada korang semua untuk dijadikan kte semua pengajaran..huhu..Justeru itu , sye nak nasihatkan pada korang semua jangan la sesekali kerap mengambil bahagian kepak ayam ini..tawu x bahaya ! klo korang masih berdegil @ da jadikan kepak ayam itu sebagai favourite..cube lah tahan nafsu sedikit @ pon jangan amik langsung bahagian kepak..klo nak makan ayam tu boley , tapi jangan terlalu obsesi pada kepak ayam..ade paham ?? Sye ingin anda sekalian dapat memahami ape yang sye cube sampaikan ini & korang semua kena alert pada sekililing..oke dear :)

*sharing is caring*


KUPASAN SEDIKIT TENTANG BAHAYA KEPAK AYAM INI PADA WANITA !


BAHAYA KEPAK AYAM - bukan hanya utk wanita sahaja tetapi untuk semua manusia.

Kisah Benar “Bahaya Kepak Ayam Pada Wanita”

Pertumbuhan sista (cyst) dalaman.

Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum WANITA.

Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut.

Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah.

Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian.

Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya.

Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya.

Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan STEROID untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi.

Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.

Ayam-ayam yang disuntik dengan steroid biasanya disuntik di LEHER atau KEPAK.

Ini disebabkan di tempat-tempat ini bahawa kepekatan tertinggi steroid wujud.

Steroid ini telah menyebabkan kesan ke atas badan kerana ia mempercepatkan pertumbuhan.

Ia mempunyai kesan yang lebih berbahaya dalam kehadiran hormon wanita.

Ini membawa kepada wanita yang lebih cenderung untuk pertumbuhan sista yang di dalam rahim.

Oleh itu, dinasihatkan orang di luar sana untuk melihat diet mereka dan juga mengurangkan kekerapan mereka memakan
KEPAK AYAM.

Wallahu’alam….
















                   Terima Kasih Kerana Sudi Membaca Entry Qis ! Komen Kalau Suka !

















8 orang nak tahu RAHSIA Qis:

mirmashi94 said...

baru aje pas makan kepak ayam . huk3 . ramai kawan saya , feveret dorg kepak ayam laa . nasib baik saya makan jarang2 aje . masehh ye . baru tahu nie . hehe :)

Iera balqis said...

welcome dear :) tapi awk jgn la selalu amik bahagian kepak yea..amik la bahagian laen..sbb bahaya bagi kte sbg wanita..huhu :)

poohrist said...

wow..
kepak ayam dah la paling kita gemar.

Iera balqis said...

@poohrist woww ! kena kureng kan la tabiat tu..oke dear :) sye ckp nie utk korg smue supaya xde berlaku pape pada rahim korg kalian kelak..hehe :)

Nurul ain said...

wahhh... lepas ni elakkan mkn sebarang kepak la kan... :)

Iera balqis said...

@Nurul ain yep sygg..bahaya bagi kaum hawa mcm kte nie..klo korg smue nak jaga rahim dgn subur..lbey baek elakkan sebelom parah jadinya..huhu ;)

zeez said...

terimakasih kongsi info:)

Iera balqis said...

@zeez

sama sama dear ;)

HERBALIFE FORM !! ( for series buyes )

Name:
Address:
Handphone Number
Occupation
Where do you live ? Kedah
Perlis
P.Penang
K.Terengganu
Kelantan
Bangi
Kajang
Sri Kembangan , Serdang
Johor
Have you register as a member of Herbalife ? Yes
No
Are you interested in any of below? Lose weight
Gain weight
Extra income
Improve healthy
Improve energy
Improve prob skin
extradionary

Extra information that can help me to guide you.

This online form was provided by Freedback.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...